تاریخچه طراحی سایت
نوشته شده توسط : علی

طراحی سایت از دیروز تا به امروز

تیم برنرز لی، مخترع وب، با برپایی یک سایت وب در اوت 1991، نام خود را به عنوان نخستین سازندهٔ وب در تاریخ ثبت کرد. او در نخستین وب سایتش، از اَبَرمتن و پیوندی برای ایمیل (پست الکترونیک) استفاده کرده بود.

طراحی سایت

در آغاز، وب سایت ها با کُدهای ساده HTML نوشته می شدند، گونه ای از زبان نشانه گذاری که ساختار ساده ای به وب گاه ها می داد، شامل سرتیتر و پاراگراف، و توانایی پیوند دادن به آدرس های دیگر از طریق ابرپیوند. در مقایسه با روش های دیگر، این راه تازه و متفاوتی بود که کاربران به سادگی می توانستند با یک مرورگر، صفحه های پیوند خورده را باز کنند.

با پیشرفت وب و هنر طراحی آن، زبان کُد نویسی اش، اَبَرمتن یا اچ تی ام ال، پیچیده تر و پرانعطاف تر شد. ابزاری مانند جدول ها که بیشتر برای نمایش نمودارهای داده ای بودند، بزودی مورد استفاده نادرست، برای چیدمان های پنهان در صفحه های وب قرار گرفتند. با پیدایش الگوهای آبشاری وب یا «CSS»، روش نادرست طراحی با جدول های پنهان در صفحه از گردونه خارج، و بجای آن استفاده مناسب از زبان کمکی «CSS» جایگزین شد.

فناوری های یکپارچه سازی پایگاه داده (Database)، مانند زبان های کُدنویسی سمت سرور (Server-Side Scripting) مانند CGI، PHP، ASP. NET، ASP، JSP و ColdFusion، و استانداردهای طراحی مدرن با الگوها (CSS)، ساختار وب سایت ها را باز هم تغییر داده و آنرا پیشرفته تر کرده اند.

همچنین با آمدن نگاره های جاندار و فناوری های پویانمایی به صفحه ها، مانند فلَش (Flash)، چهره وب بیشتر از پیش تغییر کرد و توانمندی های تازه به سازندگان رسانه و طراح های وب داده شد.

تاریخچه طراحی سایت

بررسی اهمیت طراح سایت

طراحی سایت چه اهمیتی دارد؟

بسیاری از افراد ، سازمانها ، شرکتها در داخل کشور ضرورت داشتن یک وب سایت را درک کرده اند اما آیا هر وب سایتی جوابگوی نیازهای مخاطبانشان هست و استانداردهای اولیه طراحی وب در آنها رعایت شده است؟ در دنیای امروز داشتن یک وب سایت امریست لازم و ضروری . بسیاری از افراد ، سازمانها ، شرکتها در داخل کشور ضرورت داشتن یک وب سایت را درک کرده اند اما آیا هر وب سایتی جوابگوی نیازهای مخاطبانشان هست و استانداردهای اولیه طراحی وب در آنها رعایت شده است؟ طراحی اختصاصی و در واقع ساخت و ایجاد یک وب سایت استاندارد و مطابق با نیازها مراحل بسیاری را شامل می شود که هر یک از این مراحل به صورت موازی از اهمیت ویزه ای برخوردارند. به بیان ساده تر مراحل ایجاد و طراحی یک وب سایت به صورت حلقه های زنجیر به یکدیگر متصلند و ضعف و یا نبود یک حلقه می تواند بر روی کیفیت یک وب سایت تاثیر بسیاری داشته باشد . کلیه مراحل ساخت یک وب سایت باید به صورت برنامه ریزی شده ، هدفمند و گام به گام پیش رود تا در نهایت به نتیجه ای مطلوب برسد. از این رو شاید خواندن مطالب زیر با توجه به ترتیب آنها بتواند در تعیین برنامه و هدف شما در ساخت یک وب سایت تاثیر گذار باشد.

منبع

 





:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 4 / 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: