مشاوره بازاریابی چیست
نوشته شده توسط : علی

 آیا مشاوره بازاریابی مکمل آموزش بازاریابی است یا بالعکس؟ بازاریابی یا مارکتینگ از جمله عوامل مهمی است که می‌تواند به فروش یک کالا و محصول یا فروش خدمات مختلف کمک کند. امروزه هر کسب و کاری چه فروشگاهی کوچک و چه یک سازمان بزرگ خود را دور از مسائل بازاریابی و فروش نمی داند و نیاز به مشاوره بازاریابی و آموزش بازاریابی برای تمامی کسب و کارها احساس می شود. متاسفانه فعالیت های بازاریابی که با آموزش بازاریابی و مشاوره بازاریابی ضعیفی همراه باشد، قطعاً می تواند هزینه های زیادی را بر گردن سازمان ها بیندازد. انواع مشاوره بازاریابی یا آموزش بازاریابی عبارتند از مشاور مدیریتی، مشاور سرمایه گذاری (مالی)، مشاور توسعه سازمانی، مشاور فنی و ....

مشاوره بازاریابی چیست و چه کاربردی دارد؟

در گذشته بازارها، ثابت، پایدار و شاید قابل پیش بینی بودند، بنابراین سازمان ها برای کسب بهترین جایگاه در آن تلاش می‏ کردند. در حال حاضر پیش بینی بازار به دلیل رقابت تنگاتنگ میان شرکت‌ها و ارائه محصولات متنوع توسط شرکت ها بسیار سخت و دشوار شده است. امروزه سازمان ها با توجه به محدودیت در منابع و رقابتی شدن بازارها، مدیران را وادار به پیاده سازی روش ها و شیوه های نوین بازاریابی، تکنیک های وفادارسازی مشتری و آموزش بازاریابی می‌کنند تا بیشترین اثربخشی و کمترین هزینه را برایشان به ارمغان آورد.

به عبارتی بازاریابی یا مارکتینگ مجموعه ای از مفاهیم، ابزارها، تئوری ها، عملیات، روش ها و تجارب است. بازاریابی به تبلیغ محصولات یا خدمات گفته می شود که در راستای تحقق اهداف فروش، پیام هایی را برای مخاطب هدف ارسال کرده و از تاکتیک های فشاری استفاده می کند

مانند: «محصول ما را بخرید که از بقیه بهتر است» یا

«محصول ما را بخرید چرا که افراد سرشناس آن را می خرند» یا

«محصول ما را خریداری کنید زیرا با خرید آن، فلان مشکل تان حل می شود» و ... .

در نهایت می توان گفت که بازاریابی یا مارکتینگ فرآیندی است که بوسیله آن ساختار تقاضای محصولات و خدمات پیش بینی و برآورده می‏ گردد یا گسترش می‏ یابد. بازاریابی از جمله عوامل مهمی است که می‌تواند به فروش یک کالا و محصول یا فروش خدمات مختلف کمک کند. امروزه هر کسب و کاری چه فروشگاهی کوچک و چه یک سازمان بزرگ خود را دور از مسائل بازاریابی و فروش نمی داند و نیاز به مشاوره بازاریابی و آموزش بازاریابی برای تمامی کسب و کارها احساس می شود. متاسفانه فعالیت های بازاریابی که با آموزش بازاریابی و مشاوره بازاریابی ضعیفی همراه باشد، قطعاً می تواند هزینه های زیادی را بر گردن سازمان ها بیندازد.

 اگر میخواهید بهترین سایت برای ارایه خدمات مشاوره و بازاریابی را داشته باشید به آدرس http://tehronline.com/design-sell-and-adv-video بروید.





:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 6 / 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: