تحصیل در اتریش
نوشته شده توسط : علی

 

برخورداری از مزایای تحصیل در اتریش موجب شده تا افراد بسیاری خواهان مهاجرت به این کشور اروپایی باشند. اتریش به عنوان یکی از کشورهای ثروتمند اروپایی شناخته می شود که از اقتصاد آلمان تاثیر پذیرفته و سعی کرده آسایشی به مانند سوئیس را برای مردم خود فراهم کند. افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی را دارند می توانند تحصیل در اتریش و این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی مناسبی درنظر داشته باشند.

تحصیل در اتریش درحال حاضر نیز رایگان بوده و دانشجویان باید هزینه بسیار اندکی را پرداخت نمایند. جمعیتی که در کشور اتریش زندگی می کنند بسیار اندک است که این مساله موجب شده تا متقاضیان مهاجرت به اتریش از شرایط مناسبی برخوردار باشند. البته کلیه متقاضیان باید درنظر داشته باشند جهت اخذ اقامت تحصیلی اتریش باید به زبان آلمانی تسلط کافی داشته باشند چراکه زبان اصلی این کشور بوده و در اغلب دانشگاه های آن مورد استفاده قرار می گیرد.

تحصیل در مقطع کارشناسی اتریش

دانشجویان ایرانی که در آزمون سراسری قبول شده باشند درصورتی که گواهی اشتغال به تحصیل خود را در مقطع کارشناسی ارائه دهند می توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی اتریش نیز پذیرش شوند. البته باید به این موضوع نیز توجه داشت که اخذ پذیرش در برخی از رشته های دانشگاهی اتریش مانند هنر نیازمند شرکت متقاضیان در آزمون ورودی است. باید به این نکته نیز توجه داشت که قبولی در این آزمون ها بادرنظر گرفتن موارد امتحانی و زبان آلمانی کمی سخت و دشوار بوده و افراد نباید انتظار داشته باشند به راحتی در آزمون ورودی این دانشگاه ها قبول شوند.

نکته ی دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که برخی از دانشگاه های اتریش مدرک دانشگاه آزاد را قبول ندارند اما برخی دیگر از دانشگاه های اتریش مدرک دانشگاه آزاد را قبول دارند. در ضمن اگر می خواهید در مقطع کارشناسی در اتریش تحصیل کنید می توانید با ارائه ی نامه ی پذیرش از سوی دانشگاه های اتریش و با مراجعه به سفارت اتریش برای همراهان خود ویزا بگیرید.

تحصیل در مقطع کارشناسی اتریش

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اتریش

دانشجویان متقاضی باید به این نکته توجه داشته باشند که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اتریش رایگان بوده و دانشجویان تنها باید مبلغ ۷۲۰ یورو را برای هر ترم پرداخت نمایند. آن دسته از دانشجویانی که قصد دارند تحصیلات خود را در دانشگاه های برتر اروپایی ادامه داده و اقامت یک کشور اروپایی را دریافت کنند بهترین گزینه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اتریش به شمار می روند. دانشجویانی که تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد اتریش به اتمام رسانده باشند می توانند پس از فارغ التحصیلی اجازه اقامت یک ساله ای را دریافت کنند که به آن ها امکان یافتن شغلی مناسب در اتریش را می دهد. پس از پیدا کردن شغل مناسب می توانند ویزای تحصیلی را به ویزای کاری اتریش تغییر داده و اقامت این کشور را دریافت کنند.

منبع : koohenoor





:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 2 / 5 / 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: