بازار املاک و مستغلات ترکیه
نوشته شده توسط : علی

در سال 2022 ، بازار املاک و مستغلات ترکیه دوباره احیا می شود!

تقاضا برای املاک در ترکیه که بعلت همه گیری کووید-19 به تعویق افتاده بود، با افزایش جمعیت و ازدواج ها روند رو به رشدی می گیرد. همچنین باعث شده است  پروژه های عمرانی که مدتی راکد مانده بودند دوباره فعال شوند.

تصور می شود که در سال 2022 ، بخش املاک و مستغلات، ارزش طلا داشته باشند. علیرغم همه اینها، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در طول دوره کووید-19 واردات بیشتری به دست آورد. مردم شروع به بررسی مجدد خواسته هایی کردند که قبلا به تعویق انداخته بودند و شروع به  انجام تحقیقات قیمتی کرده اند.  

شرکت ها به دلیل عدم ثبات(قطعیت های) اقتصادی، در یک دوره انتظار بوده اند. با افزایش ازدواج، تولد و مهاجرت، فروش املاک و مستغلات ترکیه که به دلیل ابهامات و تردید های اقتصادی متوقف شده بود، شروع به احیا کرد. سالانه، تقاضای 1 میلیون خانه ی جدید در ترکیه وجود دارد. سال 2022 ، سال طلایی برای بازار املاک و مستغلات خواهد بود.  

با وجود همه اینها، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در طول دوره بحران، اهمیت بیشتری پیدا کرد.  چون مانند طلا، خریدهایی که در زمان کاهش تقاضا انجام می شود باعث سود شما می شود، نه زمانی که تقاضا افزایش می یابد.

 

بنابراین اکنون در زمان مناسبی قرار دارید تا خرید ملک در ترکیه را انجام دهید.  سرمایه گذاران خارجی املاک و مستغلات، تقاضای زیادی برای ترکیه دارند  و هر سال، فروش مسکن به خارجی ها افزایش می یابد.  شهروندان سایر نقاط اروپا و آسیا، زمان و هزینه خود را صرف خرید املاک و مستغلات می کنند تا از یک زندگی آرام در شهر، با آسودگی و  راحتی لذت ببرند.  

برای شهرهای دیگر در سراسر جهان، غلبه بر این شهر به عنوان یک ارزش تاریخی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، دشوار است.  امروزه بسیاری از خریداران عرب، ایرانی و چینی علاقه زیادی به خرید ملک در استانبول برای خرید خانه یا ویلا در این شهر دارند.

بهترین املاک ترکیه، با کیفیت بالا و  بسیار لوکس به خریداران اروپایی، خاورمیانه و کشورهای عربی و همچنین سرمایه گذاران املاک چینی و ایرانی ارائه می شود.  سازندگان در حال آماده شدن برای پروژه های بزرگ مسکن جدید در سراسر ترکیه هستند. مشاهده می شود که آماده سازی عالی و پروژه های بزرگ جدید برای ساخت و ساز آغاز شده است. شرکت های سازنده املاک و مستغلات در ترکیه می گویند که در سال 2022 سهام بزرگی از مسکن وجود خواهد داشت.  

در واقع تفاوتی با سال های گذشته ندارد و حقیقت اینجاست که آپارتمان های فروشی در ترکیه در سال 2022، پیشرفت آن را از رونقی که به دست می آورد متوقف نمی کند، بلکه گام های آن را تسریع می بخشد.  سال 2022 طرحی برای ترکیه در نظر گرفته می شود، زیرا این کشور دروازه چشم انداز خود برای سال 2023، سال صدمین سالگرد آن است. این بدان معناست که دولت به دلیل موفقیت هایی که از دست داده و به دلیل شرایطی که قبلا نتوانسته بود  به آن دست یابد، تلاش های خود را تا حد امکان تشدید خواهد کرد. ترکیه به خوبی از کاهش ارزش لیر آگاه است،

بنابراین برای مبارزه با تورم و کاهش ارزش ارز به ویژه در سال جاری، موانع غیرممکن را از بین خواهد برد.  همانطور که همیشه می بینیم دولت با سود بالای بانکی نیز مبارزه می کند، زیرا می خواهد سرمایه گذاران را در پروژه های حیاتی کشور جذب کند و نمی خواهد سرمایه گذاران پول خود را به عنوان سرمایه گذاری در بانک ها بگذارند.  

بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح میدهند با سپرده گذاری پول خود در بانکها و کسب سود بالا، پایههای سودآوری را برای خود ایجاد کنند که باعث کاهش ارزش سرمایه گذاری در پروژه های حیاتی می شود که بیشتر به نفع شهروندان ترکیه است تا بانکها.  

در اینجا ما هنوز نظر خود را بیان نکرده ایم، اما موضوع را توضیح می دهیم. اما تاثیر همه اینها بر بازار املاک در سال آینده چیست؟ .

 

 

فروش آپارتمان در سال 2022  در ترکیه

بازار املاک و مستغلات در ترکیه گسترده ترین بازار در بین سایر زمینه های سرمایه گذاری است، از زمانی که خارجی ها در سال 2012، اجازه مالکیت در ترکیه را پیدا کردند، سالانه هزاران سرمایه گذار را جذب می کند .

بر این اساس، ترکیه با وجود مالیات های پایینی که دولت از فروش املاک و مستغلات در ترکیه به دست می آورد، سالانه سود بالایی به دست می آورد تا به نوعی تشویق سرمایه گذاران خارجی باشد.  با این وجود، از یک سو، تقاضای زیاد برای املاک و مستغلات باعث افزایش سود برای دولت و مردم و از سوی دیگر برای سرمایه گذاران خارجی می شود.  از آنجایی که رابطه اساسی در این فرآیند، فروش بین خریدار خارجی و فروشنده ترکیه ای است، سرمایه گذار خارجی از بازده سود امیدوار کننده ای که ترکیه برای سرمایه گذاران خود تضمین می کند، سود می برد و فروشنده، یکی از طرفین معادله سود است.  همانطور که می بینیم، فعال ترین بازار، بازار املاک و مستغلات است. هیچ طرف بازنده ای در این معادله وجود ندارد.

ترکیه سالانه حتی در سال گذشته  با وجود اینکه حجم سرمایه گذاری های آن تحت تاثیر آسیب های ناشی از ویروس کرونا در جهان قرار گرفته بود، به رکوردهایی دست یافت.  اما فروش املاک و مستغلات به دلیل سیستم محبوب فروش  در ترکیه که سیستم فروش آنلاین دارد، اصلا کاهش نیافته است.  در حالی که ترکیه، امسال با فروش املاک و مستغلات بیش از 50000 ملک برای خارجی ها، نسبت به سال 2021 ، در حال رسیدن به یک رکورد منحصر به فرد است.





:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 19 / 10 / 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: