آموزش امنیت شبکه
نوشته شده توسط : علی

آموزش امنیت شبکه

هر زمانی که شبکه و ارتباطات مطرح است امنیت شبکه نیز به همراه آن مطرح می شود. در حالت کلی امنیت شبکه به مجموعه اقداماتی گفته می شود که به منظور جلوگیری از بروز مشکلات امنیتی در بستر شبکه صورت می گیرد. این مجموعه اقدامات می تواند بصورت راهکارهای متعددی در غالب سرویس های سخت افزاری و نرم افزاری پیاده سازی شوند.

 

دوره های امنیت شبکه

 

دوره CEH (هکر قانونمند)

هکر قانونمند CEH، متخصص کامپيوتر و شبکه است که امنيت سيستم‌ها را بررسي مي‌کند و به دنبال يافتن آسيب‌پذيري‌هايي است که ممکن است هکر شرور از آنها براي نفوذ، استفاده کند. براي اين منظور، هکران قانونمند، از همان روش‌هاي هکر شرور استفاده مي‌کند اما به جاي آسيب زدن به آنها، يافته‌هاي خود را درباره ضعف‌هاي امنيتي سيستم‌ها و شبکه، به مالک آن گزارش مي‌دهد. گاهي اوقات از هکرهاي قانونمند، به عنوان هکرهاي کلاه سفيد نيز ياد مي‌شود که اشاره به استفاده از دانش آنها در جهت افزايش امنيت سيستم‌ها و شبکه‌ها دارد.

 

دوره ECSA

توانايي برنامه‌ريزي و طراحي شبکه‌ها، تحليل ريسک‌ها و تهديدات امنيتي، و نيز پياده‌سازي راه حل‌هاي امنيتي ويژگي‌هاي تحليلگران امنيتي است که براي سازمان‌ها و شرکت‌هايي که درباره امنيت داده‌ها نگران هستند، کار مي‌کنند. آنها براي انجام کار خود به عنوان يک تحليلگر امنيتي، بايد در موضوعات امنيتي از قبيل برنامه نويسي، تحليل سيستم، و ارتباطات، تجربه داشته باشند.

 

دوره PWK

دوره تست نفوذ با Kali (Penetration Testing With Kali)، اولين دوره از شرکت معتبر Offensive Security است. اين دوره براي متخصصان شبکه و امنيتي که قصد دارند در زمينه تست نفوذ مهارت بيشتري کسب کنند طراحي شده است. اين دوره بر اساس استفاده از سيستم عامل محبوب Kali جهت انجام سناريوهاي مختلف تست نفوذ مي‌باشد.

 

دوره AWAE

دوره حملات پيشرفته برنامه‌هاي تحت وب (Advanced Web Attack Exploitation)، يکي ديگر از دوره‌هاي شرکت Offensive Security است که در زمينه تست نفوذ برنامه‌هاي تحت وب است. اين يک دوره مقدماتي نيست. اين دوره براي متخصصان تست نفوذ و بازرسان امنيتي طراحي شده است تا با حملات برنامه‌هاي تحت وب آشنا شوند و بتوانند ارزيابي مناسبي از آنها داشته باشند.

 

دوره CISSP

مدرک CISSP (Certified Information Systems Security Professional) اولين مدرک در زمينه امنيت اطلاعات بود که اعتبار آن در سازمان استانداردهاي ملي آمريکا (ANSI) و سازمان استاندارهاي جهاني (ISO) تصويب شد. همچنين در زمينه دانش فني و مديريتي تضمين اطلاعات، توسط وزارت دفاع آمريکا (DoD) تائيد شده است.

 

دوره CISA

با توجه به افزايش تقاضا براي متخصصين داراي مهارت‌‌هاي بازرسي، کنترل و امنيت سيستم‌هاي اطلاعاتي، کسب مدرک CISA (Certified Information Systems Auditor) در سرتاسر دنيا براي شرکت‌ها و افراد شناخته شده است. اين مدرک، به عنوان استانداردي براي افرادي است که فناوري اطلاعات و سيستم‌هاي کسب و کار سازمان‌ها را بازرسي، کنترل، مانيتور، و ارزيابي مي‌کنند.

 

مباحث مهم در کنترل امنیت شبکه های کامپیوتری

 

Access control  به معنی کنترل دسترسی

Antivirus and antimalware software  به معنی نرم افزارهای مقابله با ویروس و بدافزار

Application security  به معنی امنیت نرم افزار

Behavioral analytics  به معنی تحلیل عملکرد و تعیین معیارها

Data loss prevention  به معنی جلوگیری از دست رفتن اطلاعات

Email security  به معنی امنیت ایمیل

Firewalls  به معنی دیوار آتش (نرم افزاری و سخت افزاری)

Mobile device security  به معنی امنیت دستگاه تلفن همراه

Network segmentation  به معنی تقسیم بندی شبکه

Security information and event management  به معنی اطلاعات امنیتی و مدیریت رویداد

VPN مخفف Virtual private network به معنی شبکه خصوصی مجازی

Web security  به معنی امنیت وب

Wireless security  به معنی امنیت شبکه بی سیم

علاقمندان به دوره های امنیت شبکه و مقابله با نفوذ می توانند از دور های آموزشی گروه فرزان استفاده کنند و مهارت زیادی در این زمینه کسب کنند.





:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 2 / 5 / 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: