آموزش انتخاب بهترین رژ لب
نوشته شده توسط : علی

آموزش انتخاب بهترین رژ لب بدون سرب

 

آنچه در زمان خرید لوازم آرایشی صورت باید مد نظر قرار دهید این است که در کنار زیبایی که این محصولات به چهره شما می‌بخشند برای بدنتان مضر نباشند. چند سالی است شایعه تولید رژ‌ لب های حاوی سرب بر سر زبان‌ها افتاده و اخباری مبنی بر آثار سو این محصولات بر سلامت مصرف‌کنندگان به گوش می‌رسد. از همین رو بسیار مهم است که در زمان خرید رژ لب اولین معیار خود را بر انتخاب بهترین رژ لب بدون سرب قرار دهید. زیرا فلزات سنگین از جمله سرب نه تنها باعث تیره و پژمرده شدن لب‌هایتان می‌شوند، بلکه به دلیل راه یافتن به سیستم گوارشی منشا ابتلا به بیماری‌های خونی و مغزی نیز خواهند بود. از آنجایی که رژ لب ها در لیست لوازم آرایشی ضروری جایگاهی ویژه دارند و جز لاینفک آرایش روزانه و مجلسی خانم‌ها به شمار می‌روند به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای متن با ما همراه باشید، تا ضمن برجسته کردن لب‌هایتان با کمک این پالت‌های رنگی خدشه‌ای به سلامتی لب‌هایتان وارد نکنید. 

تست رژ لب بدون سرب با طلا

یکی از راه‌های تشخیص رژ لب بدون سرب استفاده از طلا برای تست آن می‌باشد. برای انجام این تست لازم است کمی از رژ را بر روی دست یا پارچه کشیده و سپس با طلا بر روی آن اصطکاک ایجاد نمائید. چنانچه پس از انجام این تست رژ لب تغییر رنگ داده و تیره گردد این امر نشانه‌ سرب دار بودن رژ لب مورد نظر می‌باشد. هر میزان این رنگ به سمت تیره تر شدن متمایل باشد می‌توان دریافت میزان سرب به کار رفته در رژ لب بیشتر است. تست مزبور بر مبنای این باور شکل گرفته که برخورد طلا با سرب باعث تغییر رنگ و تیرگی شی تماسی می‌گردد.

احتمال بسیار زیاد شما هم این ترفند را قبلا شنیده‌اید ولی واقعیت امر آن است که این روش تنها یک شیوه تبلیغاتی است و هیچ پایه و اساس علمی ندارد. در حقیقت هیچ راهکار خانگی برای تست رژ لب بدون سرب وجود نداشته و آگاهی از این موضوع تنها در آزمایشگاه‌ها امکانپذیر است. تغییر رنگی که در اثر تماس طلا با رژ لب اتفاق می‌افتد در حقیقت یک فعل و انفعال شیمیایی است که از تلفیق رژ، اکسیژن و طلا رخ می‌دهد، در حالی که تماس طلا با موم عسل هم باعث ایجاد چنین واکنشی می‌شود.

تست رژ لب بدون سرب از روی پوست لب

 

یکی از راه‌های تشخیص رژ لب بدون سرب امتحان آن بر روی پوست لب و توجه به تغییرات آیجاد شده بر روی آن می‌باشد. به باور برخی از خانم‌ها رژ لب‌هایی که در فرمولاسیون آنها سرب به کار رفته پس از استفاده باعث خشکی، کشیدگی و پوسته پوسته شدن لب‌ها می‌گردند. عده‌ای دیگر از خانم‌ها رژ لب‌های 24 ساعته را منبع سرشار سرب می‌دانند و تحت هیچ شریطی حاضر به امتحان این محصولات بر روی لب‌های خود نیستند، زیرا رمز ماندگاری این رژها را میزان سرب بالای آنها می‌دانند.

یکی از نگرانی‌های اصلی خانم‌ها در زمان خرید لوازم آرایش صورت به ویژه رژ لب، سرطان زا بودن آنهاست. از آنجایی که در این مطلب به صورت اخص در خصوص رژ لب‌ها گفتیم، بهتر دیدیم حسن ختام مطلب را با ارائه آماری از سازمان غذا و داروی آمریکا تمام کنیم، تا خیالتان را از بابت استفاده از رژ لب‌ها آسوده ساخته باشیم. بنابر اعلام این سازمان میزان سرب به کار رفته در رژ لبه‌ها باعث ایجاد و تحریک سلول‌های سرطانی نمی‌شود و در حقیقت این یک باور نادرست در خصوص این محصولات می‌باشد. هرچند سراطانزا بودن رژ لب‌های دارای سرب به اثبات نرسیده ولی در خصوص آثار سوء آن بر سلامت لب‌ها اما و اگری وجود ندارد.

 به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم ضمن آنکه قیمت رژ لب را در زمان خرید این محصول مد نظر قرار می‌دهید کیفیت و اصالت آن را هم به صورت جدی مورد بررسی قرار دهید. برای این منظور برخی از فروشگاه‌های اینترنتی همچون «این‌چند» کار شما را آسان ساخته‌اند و با قرار دادن کالاهای اورجینال و ذکر عنوان اصل در پروفایل ویژه هر محصول، این اطمینان را به شما می‌دهند که محصولات مورد نظرتان به شرط کیفیت به دست شما می‌رسد. از آنجایی که محصولات آرایش لب 24 ساعته باعث عوارضی همچون خشکی و پوسته شدن لب‌ها می‌گردند، بهتر است خرید لوازم آرایشی خود را از سایت‌هایی با سبد محصولات متنوع انجام دهید. در این راستا سایت‌هایی همچون دیجی کالا، فروشگاه اینترنتی این چند و خانومی با داشتن تامین کنندگان متعدد انتخاب خوبی برایتان خواهند بود.





:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 8 / 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: