قیمت و تعرفه تولید محتوا
نوشته شده توسط : علی

چگونه هزینه تولید محتوا را کاهش دهیم؟

بعضی‌ها برای کاهش هزینه‌های تولید محتوای خود، هر کاری که از دستشان برمی‌ آید را انجام می‌دهند. اما ممکن است گاهی مرتکب خطا شوند. نگران نباشید ما به شما می گوییم چه کاری درست و چه کاری غلط است.

1 – کپی کردن محتوای سایت

هنوز هم افراد زیادی هستند که متن یک سایت را به طور کامل کپی می‌کنند و فقط فعل و فاعل را تغییر می‌دهند و سپس بر روی سایت خود آپلود می‌کنند. هزینه تولید محتوای این کار تقریباً صفر است و یکی از کم هزینه‌ترین کارهایی است که می‌توانید سایت خود را ظرف مدت 3 ساعت پر از محتوا کنید؛ اما به چه قیمتی؟ به قیمت از بین رفتن کسب و کارتان در همان ابتدای کار!

کاملاً صریح به شما می‌گوییم که این کار از ریشه غلط است و باعث می‌شود که گوگل شما را یک کپی کننده محتوا به شمار آورد. پس نه ارزشی به شما می‌دهد و نه رتبه‌ای برای مقاله‌های شما اختصاص می‌دهد. پس فکر انجام این کار را از سرتان بیرون کنید.

2 – جمع کردن محتوا از چند منبع

این نوع تولید محتوا دقیقاً مانند روش قبلی است، فقط فرقی که با آن دارد این است که از چند منبع مختلف تهیه می‌شود. مثلاً مقدمه از یک منبع، بدنه اصلی از منبع دیگر، نکات مهم از منبع سوم و … به همین ترتیب از چند منبع استفاده می‌شود. در این روش نیز گوگل متوجه کار شما می‌شود و شما را به عنوان یک کپی کننده محتوا شناسایی می‌کند و خبری از رتبه‌های خوب و عالی نیست. پس از فکر این کار هم بیرون بیایید؛ واقعاً بی فایده است. هزینه تولید محتوا در این نوع مطالب فقط بستگی به  زمانی دارد که تولیدکننده محتوا برای نوشتن صرف می‌کند.

3 – استخدام تولید کننده محتوا دورکار یا فریلنسر

در این روش شما طبق استراتژی محتوایی که از قبل آماده کرده‌اید، کلمات و عبارات کلیدی خود را به تولید کننده محتوا تحویل می‌دهید و تعداد کلمه هر متن را تعیین می‌کنید. سپس بر سر قیمت با هم به توافق می‌رسید و با خیال راحت به دنبال کارهای دیگر خود می‌روید. اما این روش هم مزایا و معایبی دارد. در اینجا به طور مختصر برای هرکدام یک نمونه بیان می‌کنیم.

استخدام فریلنسر مزیت خوبی که در رابطه با هزینه تولید محتوا دارد این است که از دردسرهای اجاره مکان، بیمه، خرید میز و صندلی، لپ تاپ و تجهیزات کامپیوتری و غذا خبری نیست. شما فقط بابت هر کلمه مثلاً 50 تومان پرداخت می‌کنید. اما در مقابل، عیب بزرگی که دارد، این است که شما زمان بندی می‌کنید و امکان دارد طبق زمان بندی شما، مطالب حاضر نشود و شما زمان ارزشمندتان را از دست بدهید. البته برای این موارد راه حل‌های گوناگونی هم وجود دارد؛ اما در کل این کار دردسرهای خاص خودش را دارد؛ ولی در کم شدن هزینه‌ها بسیار مؤثر است.

در کل باید خودتان تمامی عوامل را کنار یکدیگر قرار دهید و به این نتیجه برسید که اگر تولید محتوای سایت خود را به دورکار بسپارید، گزینه خوبی هست یا خیر؟!

4 – شرکت تولید محتوا

درباره این روش قبلاً به طور مفصل توضیح داده‌ایم؛ اما اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم این است که باید یک شرکت را با شرایط زیر انتخاب کنید:

الف – تخصص اصلی این شرکت، تولید محتوا باشد نه فقط یکی از کارهای فرعی‌شان! مثلاً شرکت طراحی سایت است و در کنار این موضوع کار تولید محتوا نیز انجام می‌دهد. متاسفانه یکی از فاجعه‌بارترین اتفاقاتی که صورت می‌گیرد، این است که یک نفر طراحی سایت خود را به یک شرکت طراحی سایت می‌سپارد و آن شرکت به عنوان اشانتیون طراحی سایت، مثلاً 50 محتوای 1000 کلمه‌ای هم به مشتری تحویل می‌دهد. خودتان تصور کنید چه شلم شوربایی از آب در می‌آید.

ب – قبل از عقد قرارداد حتماً کیفیت تولید محتوا را مورد سنجش قرار دهید.

ج – صفر تا صد تولید محتوا را به شرکت بسپارید؛ اما حتماً حتماً حتماً با جلسات متعدد خودتان هم روی کار نظارت مستقیم داشته باشید.

د – نمونه کارها و مشتریان این شرکت‌ها را ببینید و با مشاور خود در این مورد صحبت کنید

به طور کلی شرکت تولید محتوا گزینه مناسبی برای کاهش هزینه تولید محتوا است؛ اما باید نکاتی که گفته شد را رعایت کنید.





:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 / 10 / 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: